شرایط و ضوابط

توافقنامه شرایط و ضوابط استفاده از خدمات

توافقنامه شرایط و ضوابط استفاده از خدمات

این توافقنامه شرایط و ضوابط استفاده از خدمات را برای کاربر مشخص می‌کند.

خرید و استفاده از خدمات فراهم‌شده توسط شرکت عصر داده‌های آسیاتک، منوط به قبول و پذیرش کلیه شرایط و ضوابط زیر می‌باشد:

شرایط زیر به‌عنوان یک قرارداد الزام‌آور بر روابط بین خریداران خدمات ابری و شرکت آسیاتک حاکم خواهد بود. بر این اساس ضروری است پیش از استفاده از خدمات ابری آسیاتک، این شروط را به‌دقت مطالعه فرمایید. همچنین لازم به ذکر است که این ضوابط و مقررات در طول زمان قابل تغییر بوده، تغییرات احتمالی در همین صفحه به روز رسانی می­گردد، لذا مسئولیت مطالعه و آگاهی از این تغییرات بر عهده کلیه استفاده کنندگان از خدمات ابری شامل می­باشد.استفاده از خدمات مذکور به‌منزله‌ی قبول تمامی شرایط ذیل است و هرگونه ادعا یا اعتراض آتی در این خصوص را بلااعتبار می‌‌نماید.

۱- خریدار اذعان می‌نماید که کلیه اطلاعات هویتی ارائه شده، اعم از آدرس، شماره تماس و اطلاعات شناسایی و غیره صحیح بوده و همواره در به‌روز نگه داشتن آنها در پورتال کاربران می‌کوشد، ارائه مدارک شناسائی (اشخاص حقیقی: کپی شناسنامه و کپی کارت ملی. اشخاص حقوقی: کپی روزنامه رسمی) الزامی می‌باشد.

جهت تسریع در امر سفارش، مدارک در زمان سفارش درخواست نمی گردد اما در هر زمان آسیاتک این حق را خواهد داشت که از خریدار این مدارک را درخواست نماید. لازم به ذکر است که عواقب ارائه اطلاعات نادرست به عهده خریدار خواهد بود. درصورتی که به هر دلیل اطلاعات ناقص و یا غیر واقعی باشد کلیه سرویس‌های خریدار به حالت تعلیق در آمده و هزینه خدمات قابل برگشت نمی‌باشد و تنها با ارایه اطلاعات صحیح و معتبر، خدمات ارایه شده از حالت تعلیق خارج و مجدد فعال می‌گردد.

۲- زیرساخت ابری (IaaS)، امکان ساخت سرور ابری و مدیریت منابع را برای کاربر فراهم می‌سازد و هزینه استفاده از این خدمات به صورت Pay As You Go محاسبه می گردد. در زمان فعالسازی هریک از بسته های منابع پیشنهادی، هزینه یک ساعت بلادرنگ دریافت و از موجودی کیف پول کسر می گردد. در ادامه هزینه استفاده از منابع، هر ۵ دقیقه یکبار محاسبه می گردد و در تراکنشهایی که به صورت ساعتی نمایش داده می شود، از کیف پول کسر می گردد.
به منظور استفاده از هریک از بسته های منابع پیشنهادی، کاربربایستی حداقل مبلغ اعتبار یک روز استفاده از منابع ابری خود را درکیف پول خود داشته باشد.

در صورت خاموش بودن سرورهای ابری، فقط هزینه فضای ذخیره سازی و IP برای کاربر محاسبه می شود.

۳- حساب کاربری، برای دسترسی به پلتفرم ابری پس از تایید پرداخت، به خریدار تحویل داده خواهد شد.

۴- با توجه به مدل محاسبه Pay As You Go منابع مصرفی، خریدار متعهد است برای استفاده از خدمات ابری، همیشه اعتبار کافی (شارژ کیف پول) در حساب خود داشته باشد و مسئولیت بررسی مداوم و افزایش اعتبار (شارژ) به موقع پیش از اتمام اعتبار کیف پول، بر عهده خریدار است.

۵- پکیج‌هایی که به صورت مدت دار (ماهانه) یا مناسبتی هستند صرفاً تا پایان زمان بسته و مناسبت مربوطه قابل استفاده می‌باشند و در صورت اتمام زمان یا ترافیک بسته مجدداً بایستی خریداری (تمدید) شوند. بدیهی است بنا به ماهیت، این پکیج‌ها قابلیت رزرو ندارند. در صورت تمدید بسته به هردلیل یا بنا به دلخواه کاربر، باقیمانده ترافیک و روزهای بسته سوزانده می‌شود. لازم به ذکر است، هزینه کسرشده بابت پکیج‌های مدت دار (ماهانه) یا مناسبی تحت هیچ عنوان قابل عودت نیست.
۶- پکیج هایی که به صورت مدت دار (ماهانه) یا مناسبتی هستند قابلیت ویرایش منابع پردازشی و ذخیره سازی را ندارند. این پکیج‌ها صرفاً قابلیت افزودن یا ویرایش IP مطابق با تعرفه خدمات را دارا می‌باشد.

۷- در صورت اتمام اعتبار ریالی (شارژ کیف پول)، طبق جدول زیر اقدامات مربوطه اعمال خواهد شد.
اعمال محدودیت در دسترسی به پلتفرم و قطع شدن کارت شبکه سرورهای ابری (بلافاصله)
خاموش شدن سرورهای ابری (۲۴ ساعت بعد)
حذف تمام سرورهای ابری ( ۴۸ ساعت بعد)

تبصره

تعرفه پکیج ویژه شبکه (میکروتیک)

امکان بازگرداندن سرور ابری تا ۱ هفته بعد از حذف، به صورت رایگان و با درخواست مشترک درصورت مثبت بودن بالانس کیف پول میسر می باشد.

نام سرویس
خدمات ابری (همه خدمات)
بلافاصله
اعمال محدودیت در دسترسی به پلتفرم و قطع شدن کارت شبکه سرور های ابری
پس از ۲۴ ساعت
خاموش شدن سرورهای ابری
پس از ۴۸ ساعت
حذف تمامی سرور های ابری

۸- برای پکیج های مدت دار (ماهانه)، در صورت اتمام زمان یا حجم پکیج اقدامات ذیل اعمال خواهد شد.

  • خاموش شدن سرور ابری (بلافاصله)
  • حذف سرور ابری (۴۸ ساعت بعد)

تبصره: خریدار حق هرگونه اعتراض و مطالبه خسارت در خصوص اجرای این ماده‌های ۷ و ۸ را از خود سلب و ساقط می‌نماید.

توجه: اگر پس از خاموش شدن سرور‌های ابری، بسته شارژ جدید خریداری نمایید می‌بایست سرور‌های ابری خود را دوباره روشن کنید.

۹-  خریدار پس از خرید بسته شارژ جدید می‌بایست اعتبار منفی محاسبه‌ شده را پرداخت نماید.

۱۰- درخواست لغو خدمات ابری از سوی خریدار تنها در صورتی میسر خواهد بود که حساب کاربری وی، بدهکار (منفی) نباشد؛ در صورت وجود بدهی می بایست ابتدا کلیه مطالبات آسیاتک محاسبه شده و توسط خریدار تسویه و پرداخت گردد. همچنین برای این منظور ضروری است خریدار کلیه سرویس های ابری خود را متوقف، کلیه اطلاعات مربوط به هر سرویس را حذف نماید و هیچ سرویس ابری در حساب کاربری خود نداشته باشد.

همچنین عودت وجه موجود در حساب کاربری خریدار، صرفاً در صورت جمع هر سه شرط زیر امکانپذیر است:

  •  مشترک شروع به استفاده از هیچ سرویسی نکرده و از شارژ مربوطه هیچ استفاده ای نشده باشد بنابراین پس از کسر اعتبار برای بهره برداری از منابع ابری به هر مبلغ و میزانی که باشد، امکان بازگرداندن وجه ممکن نخواهد بود.
  •  میزان شارژ موجود در حساب کاربری بیش از ۱۰ میلیون ریال باشد.
  •  خریدار یک شماره حساب و شماره شبای بانکی به نام شخص خود را به آسیاتک معرفی نماید.

خریدار اقرار نموده در صورت فقدان هر یک از شروط فوق، تنها می تواند از شارژ موجود در حساب کاربری خود برای دریافت خدمات موضوع این شرایط و قوانین استفاده نموده و بدین وسیله حق درخواست استرداد وجه را از خود سلب و ساقط می نماید.

برای عودت وجه ضروری است دارنده حساب کاربری، یک شماره حساب بانکی را که متعلق به ایشان می باشد، به آسیاتک معرفی نماید.

۱۱- به موجب قانون مالیات بر ارزش افزوده، در تمامی صورت‌حسابها ی صادره توسط آسیاتک، درصد تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی به عنوان مالیات و عوارض ارزش افزوده محاسبه و از خریدار اخذ می‌گردد.

۱۲- در صورت درخواست پشتیبانی فنی خدمات زیر ساخت ابری IaaS، خریدار می تواند با ارسال تیکت یا تماس با شماره تماس ۹۰۰۰۵۵۵۵ یا با ایمیل support@asiatech.cloud با مجموعه آسیاتک در ارتباط باشد.

۱۳- نحوه جبران خسارت ناشی از هرگونه اشکال و یا قطع ارتباط بر مبنای توافق‌نامه سطح خدمات ۹۹ درصد خواهد بود و سقف آن معادل ۱۰% مدت زمان کل سرویس دهی می‌باشد.
۱۴- خریدار موظف به رعایت کلیه قوانین مدنی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در قبال محتوای ذخیره‌شده بر روی سرورهای خریداری‌شده می‌باشد و انتشار هر نوع داده مغایر با عرف سیاسی، امنیتی و اخلاقی جامعه به هر صورت ممنوع بوده و در صورت مشاهده آسیاتک مجاز به قطع سرویس‌های ارائه شده و گزارش امر به مراجع ذیصلاح می‌باشد و مسئولیت‌های حقوقی و کیفری ناشی از آن به عهده خریدار می باشد.
۱۵- آسیاتک کلیه اطلاعات و داده های خریدار را محرمانه تلقی نموده و بجز موارد ابلاغ رسمی نهادهای قضایی و حاکمیتی در سایر موارد از افشای آنها بدون موافقت خریدار به هر شکلی خودداری خواهد کرد.

۱۶- انجام هرگونه فعالیت غیرمجاز منجر به قطع سرویس خواهد شد و حق اقدام قانونی برای دریافت غرامت حاصله از این فعل یا افعال برای آسیاتک محفوظ می باشد. برخی از مهمترین فعالیت های غیرمجاز در زیر آمده است :
• استفاده از نرم افزارهای ایرانی مشمول قانون کپی رایت به صورت نال‌شده و یا غیرقانونی
• نصب و یا استفاده برنامه‌هایی که موجب اختلال در عملکرد سرور گردد
• استفاده از برنامه‌های قدیمی و غیراستاندارد که موجب کاهش امنیت سرورهای آسیاتک شود
• قراردادن کدهای مخرب (تروجان ها، شل اسکریپت ها و غیره) و ویروس ها در فضای سرویس خریداری شده
• ارسال هرزنامه (Spam) به صورت عمدی یا سهوی
• فعالیت در زمینه هک، کرک، امنیت و همچنین راه اندازی سایت‌های آموزشی در زمینه‌های مذکور
• عدم رعایت قانون جرائم رایانه ای جمهوری اسلامی ایران (مشاهده قانون جرائم رایانه ای)
• استفاده از سرویس جهت ایجاد اختلال و یا نفوذ در سیستم‌های سایرین
• استفاده از شبکه های اشتراک گذاری P2P
• نصب اسکریپت‌های دانلود فایل (Leecher)
• عدم رعایت محدوده استفاده از منابع تخصیص‌یافته در هر سرویس
• راه اندازی VPN سرور بر روی سرویس‌های خریداری‌شده
• کلاه برداری اینترنتی و راه اندازی شبکه‌های هرمی
• راه اندازی  VoIP Termination و یا هر روش قاچاق ترافیک صوتی
• استفاده از هرگونه ابزار دور زدن سیستم پایش محتوا (Filtering)
۱۷- خریدار موظف است در صورت اتمام اعتبار کیف پول ابری، نسبت به شارژ کیف پول اقدام نماید. بدیهی است مسئولیت هرگونه اختلال در سرویس‌ها در صورت دیرکرد در شارژ کیف پول، بر عهده خریدار  می باشد. همچنین آسیاتک مسئولیتی در قبال نگهداری و ارائه اطلاعات و داده های کاربر پس از اتمام اعتبار کیف پول ابری نخواهد داشت و بدین وسیله خریدار حق طرح هرگونه ادعا یا اعتراضی در خصوص مندرجات این بند در آینده را از خود سلب و ساقط نمود.

۱۸- آسیاتک حق دریافت هزینه جهت تاخیر خریدار در تمدید سرویس‌ها و دریافت هزینه فنی جهت رفع مسدودی یک سرویس را خواهد داشت.

۱۹- در صورت واگذاری کل یا بخشی از سرویس از سوی خریدار به شخص ثالث، تمامی مسئولیت و تعهدات سرویس به عهده خریدار بوده و در صورت بروز مشکل عواقب آن به عهده خریدار اصلی خواهد بود.

۲۰- چنانچه به دلایلی خارج از حیطه اختیار و اراده آسیاتک، به علت وقوع اتفاقی که در عرف حقوقی به آن فورس ماژور می‌گویند، انجام تمام یا قسمتی از تعهدات و وظایف آسیاتک امکان پذیر نباشد، مادام که موانع ذکر شده برطرف نشده باشند، عدم انجام تعهدات مذبور از سمت آسیاتک تخلف محسوب نمی‌گردد.

۲۱- با توجه به تابعیت آسیاتک از قوانین جمهوری اسلامی ایران و قوانین بین المللی، آسیاتک این حق را بر خود محفوظ می‌داند که در صورت تغییر در این قوانین، تغییراتی در قوانین خود ایجاد نماید. در نهایت نسخه به‌روز و قابل استناد قوانین آسیاتک همیشه در صفحه شرایط و قوانین استفاده در دسترس خواهد بود و برای کلیه خریداران لازم الاجرا می‌باشد.
۲۲- در صورت بروز اختلاف، جهت رفع اختلاف، خریدار موظف است ابتدا از آدرس ایمیلی که در پنل کاربری خود ثبت نموده با واحد مربوطه مکاتبه نماید و در صورت عدم حصول نتیجه پس از ۱۵ روز کاری، خریدار می‌تواند به شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای مراجعه نموده تا موضوع را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد. ضمناً کاربر نظر این شورا را به عنوان حکم مرضی‌الطرفین پذیرفته و حق شکایت و یا درخواست حکم به سایر مراجع را نخواهد داشت.
۲۳- آسیاتک مسئولیتی نسبت به عدم تطابق سرویس خریداری‌شده با نیاز خریدار ندارد.

۲۴- آسیاتک مسئولیتی در قبال عدم استفاده کاربر از سرویس خریداری‌شده و تحویل داده شده ندارد.

۲۵- تعرفه ها و تغییرات آنها از طریق وب سایت https://cloud.ir/price-by-region اعلام شده و خریدارین فعلی جهت خرید بسته و خدمات موظف به تبعیت و پذیرش آن ها می‌باشند. تعرفه خدمات ابری می‌توانند هر زمانی بر اساس تصمیم آسیاتک تغییر یابد.

۲۶- آسیاتک مسئولیتی نسبت به امنیت تبادل داده ما بین کاربر و سرورهای خود ندارد.

۲۷- آسیاتک پس از ارائه مشخصات دسترسی (نام کاربری و رمزعبور) سرویس به خریدار، مسئولیتی در قبال این مشخصات نداشته و مسئولیت حفظ و نگهداری اطلاعات دسترسی به عهده خریدار می‌باشد.
۲۸- دسترسی به حساب کاربری پلتفرم ابری خدمات زیر ساخت ابری پس از تایید پرداخت خریدار تحویل داده خواهد شد.

۲۹- نگهداری و پشتیبان‌گیری (Backup) از محتوای سرور بر عهده خریدار می‌باشد، در صورت بروز هر گونه مشکل آسیاتک هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال محتوای سرور خریدار ندارد.
۳۰- رسیدگی به شکایت خریدار از طریق تلفن سراسری ۱۵۴۴  داخلی ۴ “واحد ارتباط با مشتری “و یا ارسال شکایت به ایمیل support@asiatech.cloud قابل پیگیری است.

۳۱- خریدار اجازه استفاده از تجهیزات موضوع قرارداد برای راه اندازی پراکسی، VPN و دیگر سرویس‌های عمومی برای دور زدن سیستم پالایش محتوای کشوری (فیلترینگ) و نیز خدمات VOIP (تلفن اینترنتی) را ندارد.

۳۲- منابع سرویس ابری بصورت اشتراکی می‌باشد .
۳۳- جا‌به‌جایی و انتقال سرورها بین پنل‌های کاربری امکان‌پذیر نمی‌باشد.

۳۴- هرگونه استفاده غیرمنصفانه از منابع پردازشی، حافظه، دیسک، پهنای باند و IP منجر به مسدود کردن فوری دسترسی به پلتفرم و تعلیق منابع ابری خریدار خواهد شد.

۳۵- هر مدل استفاده از خدمات ابری آسیاتک برای استخراج رمز ارز‌ها (Mining) ممنوع می باشد و در صورت کشف بلافاصله دسترسی به پلتفرم ابری مسدود و حساب کاربری معلق و مبلغ پرداخت شده مسترد نخواهد شد.

۳۶- مالکیت آدرس‌های IP که به سرورهای ابری مشترکین اختصاص پیدا می‌کند، متعلق به آسیاتک می‌باشد و آسیاتک حق هرگونه تغییر و جابجایی هر آدرس IPرا در هر زمان برای خود محفوط نگه می‌دارد و تنها در مواقع ضروری این تغییرات به اطلاع مشترک می‌رسد و مشترک حق اعتراض و ممانعت را از خود سلب کرده است. اگر خریدار، الزاماتی دارد موظف است قبل از خرید بسته شارژ و شروع به استفاده از خدمات ابری خود، این موضوع را جهت بررسی و تایید به آسیاتک اطلاع دهد.

۳۷- خریدار متعهد می‌گردد که از خدمات ابری آسیاتک برای انتشار و تکثیر، فروش و پخش غیرقانونی نرم‌افزار، موسیقی، نوشته، فیلم، سریال، گزارش و هرگونه فایل متعلق به شخص یا شرکت ایرانی و خارجی، بدون اجازه آن‌ها استفاده ننماید و تمامی قوانین کپی رایت (حق نشر) بین‌المللی اشاره‌ شده در قوانین سازمان تجارت جهانی را رعایت نماید. در صورت اعتراض شخص یا شرکت دارای حقوق و نداشتن مدارک کافی توسط خریدار، آسیاتک این اجازه را دارد که بنا به درخواست فرد یا شرکت دارای حقوق، اقدام به حذف محتویات مورد دعوی از روی سرور(های) ابری خریدار و یا قطع دسترسی خدمات نماید که با توجه به اهمیت مسئله می ‌تواند منجر به پایان خدمت‌‌دهی بدون بازپرداخت مدت باقی‌ مانده گردد. همچنین خریدار متعهد می ‌گردد از هیچ ‌یک از نرم افزارهای P2P مانند تورنت جهت دانلود و یا آپلود فایل‌های ناقض قوانین استفاده نکند و در غیر این صورت ممکن است بنا به شرایط، آسیاتک سرور(های) مربوطه را مسدود نماید، در چنین شرایطی هیچ وجهی بازگردانده نخواهد شد.

۳۸- در صورت بروز هرگونه خسارت به آسیاتک و یا اشخاص حقیقی و حقوقی ثالث دیگر که ناشی از اعمال خریدار و یا عدم رعایت مفاد این توافق‌نامه توسط خریدار باشد، خریدار متعهد و موظف به جبران خسارت وارده و پاسخگویی به مراجع قضایی خواهد بود.

۳۹- خریدار متعهد می‌گردد اقدامات لازم جهت جلوگیری از هرگونه اختلال نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و شبکه‌ای در خدمات ابری آسیاتک مربوطه را انجام دهد. بدیهی است کلیه مسئولیت‌های حقوقی و قانونی ناشی از ایجاد اختلال برعهده خریدار می ‌باشد.

۴۰- با توجه به‌ ضرورت کنترل کیفیت تجهیزات فیزیکی در مراکز داده آسیاتک، آسیاتک می‌‌تواند هر زمانی که صلاح بداند، جهت انجام امور کنترل کیفیت زیرساخت اقدام به عملیات تعمیر، نگهداری و تغییر نماید. خریدار نیز موظف به انجام همکاری ‌های لازم طول مدت این عملیات می‌‌باشد.

۴۱- خریدار موظف است در مواقع لزوم برای سرویس ‌دهی بهتر، دسترسی‌های مورد نیاز را برای تغییر در تجهیزات و تنظیمات آن‌ها در اختیار آسیاتک قرار دهد و همچنین همکاری‌های لازم را با آسیاتک داشته باشد.

۴۲- در صورتی که خریدار به هر علتی بیشتر از منابع تخصیص‌داده شده استفاده نماید، آسیاتک حق دارد سرویس را بدون اخطار قبلی تا تعیین وضعیت قطع نماید و مراتب را به اطلاع کاربر برساند. همچنین کاربر موظف است هزینه ما به ‌تفاوت را برای بازه‌ای که سقف منابع را رعایت نکرده است، پرداخت نماید.

۴۳- پیشنهادات ویژه مناسبتی، تبلیغاتی و در کل تمامی وجوهی که به صورت هدیه یا تخفیف به کاربران ارائه می گردد، صرفاً برای همان کاربر قابل استفاده است و امکان انتقال به کاربران دیگر یا عودت وجه به صورت نقدی را ندارند. این اعتبار صرفاً به جهت استفاده از خدمات ابری آسیاتک، قابل بهره برداری می باشد.

شرایط و ضوابط استفاده از توزیع محتوا ابر آسیاتک:

خرید و استفاده از خدمات فراهم‌شده توسط شرکت عصر داده‌های آسیاتک، منوط به قبول و پذیرش کلیه شرایط و ضوابط زیر می‌باشد:

شرایط زیر به‌عنوان یک قرارداد الزام‌آور بر روابط بین خریداران خدمات ابری و شرکت آسیاتک حاکم خواهد بود. بر این اساس ضروری است پیش از استفاده از خدمات ابری آسیاتک، این شروط را به‌دقت مطالعه فرمایید. همچنین لازم به ذکر است که این ضوابط و مقررات در طول زمان قابل‌تغییر بوده، تغییرات احتمالی در همین صفحه به‌روزرسانی می­گردد، لذا مسئولیت مطالعه و آگاهی از این تغییرات بر عهده کلیه استفاده‌کنندگان از خدمات ابری شامل می­باشد. استفاده از خدمات مذکور به‌منزله‌ی قبول تمامی شرایط ذیل است و هرگونه ادعا یا اعتراض آتی در این خصوص را بلا اعتبار می‌‌نماید.

  • خریدار اذعان می‌نماید که کلیه اطلاعات هویتی ارائه‌شده، اعم از آدرس، شماره تماس و اطلاعات شناسایی و غیره صحیح بوده و همواره در به‌روز نگه‌داشتن آن‌ها در پورتال کاربران می‌کوشد، ارائه مدارک شناسایی (اشخاص حقیقی: کپی شناسنامه و کپی کارت ملی. اشخاص حقوقی: کپی روزنامه رسمی) الزامی می‌باشد.

جهت تسریع در امر سفارش، مدارک در زمان سفارش درخواست نمی‌گردد اما در هر زمان آسیاتک این حق را خواهد داشت که از خریدار این مدارک را درخواست نماید. لازم به ذکر است که عواقب ارائه اطلاعات نادرست به عهده خریدار خواهد بود. درصورتی‌که به هر دلیل اطلاعات ناقص و یا غیرواقعی باشد کلیه سرویس‌های خریدار به حالت تعلیق درآمده و هزینه خدمات قابل‌برگشت نیست و تنها با ارائه اطلاعات صحیح و معتبر، خدمات ارائه‌شده از حالت تعلیق خارج و مجدد فعال می‌گردد.

  • بهره‌برداری از سرویس توزیع محتوا (CDN)، علاوه بر احراز اطلاعات هویتی، منوط به احراز هویت دامنه‌ی مبدأ در پلتفرم آسیاتک می باشد.
  • استفاده از خدمات شبکه توزیع محتوا به‌صورت بسته‌های جداگانه قابل فعال‌سازی می باشد. هزینه این بسته‌ها به‌صورت ماهانه محاسبه و ضمن فعال‌سازی و پس از احراز مالکیت دامنه از کیف پول مشترک کسر می‌گردد. پس از احراز مالکیت و کسر هزینه هر یک از بسته‌های انتخاب‌شده و کسر مبلغ از کیف پول، امکان عودت وجه تحت هیچ عنوان وجود نخواهد داشت.

شرایط کلی استفاده از سرویس توزیع محتوا

  • به‌منظور استفاده از پکیج‌های غیر رایگان، کاربر بایستی همواره اعتبار کافی در کیف پول خود داشته باشد.
  • پکیج انتخابی به‌صورت ماهانه و به حالت خودکار تمدید می‌گردد مگر اینکه کاربر از ادامه بهره‌برداری از بسته منصرف گردد و نسبت به حذف سرویس، اقدام نماید.
  • در صورت عدم وجود اعتبار کافی در کیف پول ابری، به کاربر اطلاع‌رسانی خواهد شد تا نسبت به شارژ کیف پول خود اقدام کند. عدم اقدام به افزایش اعتبار منجر به تغییر وضعیت سرویس می‌شود.
  • چنانچه کاربر نسبت به افزایش اعتبار کیف پول خود اقدام نکند، سرویس CDN به بسته رایگان تنزل پیدا خواهد کرد. در این صورت، تمامی پیکربندی‌های موجود از بین رفته و مسئولیت بازپیکربندی سرویس بر عهده کاربر خواهد بود. ابر آسیاتک هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال از دست رفتن تنظیمات قبلی نخواهد داشت.
  • هزینه بسته‌های موجود به‌صورت ماهانه است و در صورت انصراف کاربر زودتر از موعد یک ماه، هزینه یک ماه کسر شده تحت هیچ عنوان قابل عودت نمی‌باشد.
  • امکان دانگرید بسته انتخابی (خرید بسته با پلن پایین‌تر) برای سرویس توزیع محتوا وجود ندارد.
  • درصورتی‌که بسته انتخابی کاربر به اتمام رسیده باشد و طی مدت ۴ هفته، مبدأ (Origin) کاربر در دسترس نباشد (از سوی سامانه شرکت آسیاتک قابل Curl کردن نباشد)، به‌صورت خودکار حذف می‌گردد. بدیهی است به‌منظور بهره‌برداری مجدد از سرویس توزیع محتوا، بایستی دوباره نسبت به فعال‌سازی و پیکربندی موارد اقدام گردد.
  • با پذیرفتن این شرایط و ضوابط، کاربر به ابر آسیاتک حق نظارت، حذف محتوا و حذف سرویس را اعطا می‌کند. درصورتی‌که کاربر به‌عنوان متخلف شناخته شود، هیچ‌گونه حقی برای اعتراض نخواهد داشت و ابر آسیاتک مجاز به انجام اقدامات لازم خواهد بود.

شرایط کسب درآمد (Monetization)

  • خریداران و کاربران شبکه توزیع محتوای ابرآسیاتک می توانند با تولید و توزیع ترافیک داخلی (داخل کشور به استثنای دیتاسنترهای آسیاتک) از طریق شبکه توزیع محتوا، با شرایط مندرج ذیل درآمد کسب کنند.
  • محاسبه درآمد: درآمد کاربر بر اساس ترافیک توزیع شده کاربران تعیین می‌شود و نرخ محاسبه آن در جدول تعرفه‌ها ارائه‌شده است. این نرخ ثابت به‌صورت ساعتی محاسبه‌شده و درآمد کل در بازه‌های زمانی ۲۴ ساعته به کیف پول ابری کاربر واریز می‌شود.
  • در ماه نخست درآمد کاربر مطابق با جدول تعرفه ها محاسبه شده و پس از اتمام ماه به حساب کاربر منظور می گردد.
  • معیار اصلی و رسمی برای محاسبه درآمد و پاداش خدمات، سامانه مدیریت کسب و کار آسیاتک است. تمامی داده‌ها و گزارش‌هایی که از این سیستم استخراج می‌شود، به عنوان معیار رسمی در نظر گرفته می‌شود.
  • پرداخت اضافی (Bonus): کاربران می‌توانند بر اساس ترافیک اضافی که بر روی سرویس توزیع محتوای خود ایجاد می‌کنند، پرداخت اضافی (bonus) دریافت کنند. این پرداخت اضافی به‌صورت ماهانه محاسبه‌شده و به کیف پول ابری کاربر افزوده می‌شود. بدیهی است درصورتی‌که بازه‌ی بهره‌برداری از سرویس (فعال بودن شبکه توزیع محتوا) کمتر از یک ماه باشد، هیچ‌گونه پرداخت اضافه به کاربر تعلق نخواهد گرفت.
  • کسر نرخ ترافیک بین‌الملل: در شیوه کسب درآمد، نرخ ترافیک بین‌الملل به ازای هر گیگابایت محاسبه‌شده و از مبلغ کل درآمد کسر خواهد شد. این مبلغ کسر شده از درآمد کل، بر اساس نرخ‌های تعیین‌شده برای ترافیک بین‌الملل محاسبه می‌شود.
  • به‌موجب قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، در تمامی صورت‌حساب‌های صادره توسط آسیاتک، درصد تعیین‌شده توسط سازمان امور مالیاتی به‌عنوان مالیات و عوارض ارزش‌افزوده محاسبه و از خریدار اخذ می‌گردد.
  • در صورت درخواست پشتیبانی فنی خدمات شبکه توزیع محتوا، خریدار می‌تواند با ارسال تیکت یا تماس با شماره تماس ۹۰۰۰۵۵۵۵ یا با ایمیل support@cdn.ir با مجموعه آسیاتک در ارتباط باشد.
  • نحوه جبران خسارت ناشی از هرگونه اشکال و یا قطع ارتباط بر مبنای توافق‌نامه سطح خدمات ۹۹ درصد خواهد بود و سقف آن معادل ۱۰% مدت‌زمان کل سرویس‌دهی یا پکیج می‌باشد. در زمانی که بنا به هرگونه پیشنهادات تبلیغاتی و مناسبتی که سرویس به‌صورت رایگان ارائه گردد، این بازه تحت هیچ عنوان مشمول SLA نخواهد بود.
  • پکیج‌هایی که به‌صورت رایگان در پنل کاربری ارائه می‌گردند، مشمول دریافت SLA نمی‌باشند.
  • معیار اصلی و رسمی برای محاسبه SLA و ارزیابی عملکرد خدمات، سیستم مانیتورینگ آسیاتک است. تمامی داده‌ها و گزارش‌هایی که از این سیستم استخراج می‌شود، به عنوان معیار رسمی در نظر گرفته می‌شود.
  • خریدار موظف به رعایت کلیه قوانین مدنی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در قبال محتوای ذخیره‌شده بر روی سرورهای خریداری‌شده و محتوای توزیع‌شده از طریق شبکه توزیع محتوا (CDN)، می‌باشد. توزیع و انتشار هر نوع داده مغایر با عرف سیاسی، امنیتی و اخلاقی جامعه به هر صورت ممنوع بوده و در صورت مشاهده آسیاتک مجاز به قطع سرویس‌های ارائه‌شده و گزارش امر به مراجع ذیصلاح می‌باشد و مسئولیت‌های حقوقی و کیفری ناشی از آن به عهده خریدار می‌باشد.
  • آسیاتک کلیه اطلاعات و داده‌های خریدار را محرمانه تلقی نموده و به‌جز موارد ابلاغ رسمی نهادهای قضایی و حاکمیتی در سایر موارد از افشای آن‌ها بدون موافقت خریدار به هر شکلی خودداری خواهد کرد.
  • انجام هرگونه فعالیت (اعم از انتشار محتوا، پیام‌های هدر مورداستفاده، اطلاعات دریافتی، آدرس‌های اینترنتی و غیره) غیرمجاز منجر به حذف سرویس و تعلیق حساب کاربری خواهد شد و حق اقدام قانونی برای دریافت غرامت حاصله از این فعل یا افعال برای ابر آسیاتک محفوظ می‌باشد. برخی از مهم‌ترین فعالیت‌های غیرمجاز در زیر آمده است:
  • استفاده غیرقانونی از نرم‌افزارها: استفاده از نرم‌افزارهای ایرانی به‌صورت نال شده یا غیرقانونی که مشمول قانون کپی‌رایت است، باعث تعلیق یا حذف سرویس خواهد شد.
  • نصب و استفاده از برنامه‌های مخرب: نصب یا استفاده از برنامه‌هایی که موجب اختلال در عملکرد سرویس توزیع محتوای ابری می‌شود و همچنین قرار دادن کدهای مخرب (تروجان‌ها، شل اسکریپت‌ها و غیره) و ویروس‌ها در فضای سرویس خریداری‌شده، منجر به تعلیق یا حذف سرویس خواهد شد.
  • استفاده از برنامه‌های قدیمی و غیراستاندارد: استفاده از برنامه‌های قدیمی یا غیراستاندارد که موجب کاهش امنیت سرویس‌های ابر آسیاتک می‌شود، باعث تعلیق یا حذف سرویس خواهد شد.
  • ارسال هرزنامه (Spam): ارسال هرزنامه به‌صورت عمدی یا سهوی در سرویس توزیع محتوای ابری، منجر به تعلیق یا حذف سرویس خواهد شد.
  • فعالیت‌های هکری و امنیتی: فعالیت در زمینه هک، کرک، امنیت و همچنین راه‌اندازی سایت‌های آموزشی در زمینه‌های مذکور، باعث تعلیق یا حذف سرویس خواهد شد.
  • عدم رعایت قوانین: عدم رعایت قانون جرائم رایانه‌ای جمهوری اسلامی ایران و استفاده از سرویس جهت ایجاد اختلال یا نفوذ در سیستم‌های اشخاص ثالث، منجر به تعلیق یا حذف سرویس خواهد شد.
  • استفاده از شبکه‌های P2P و اسکریپت‌های دانلود: استفاده از شبکه‌های اشتراک‌گذاری P2P و نصب اسکریپت‌های دانلود فایل (Leecher)، منجر به تعلیق یا حذف سرویس خواهد شد.
  • کلاه‌برداری و شبکه‌های هرمی: کلاه‌برداری اینترنتی و راه‌اندازی شبکه‌های هرمی، منجر به تعلیق یا حذف سرویس خواهد شد.
  • VoIP Termination: راه‌اندازی VoIP Termination و یا هر روش قاچاق ترافیک صوتی، منجر به تعلیق یا حذف سرویس خواهد شد.
  • ابزار دور زدن پایش محتوا: استفاده از هرگونه ابزار دور زدن سیستم پایش محتوا (Filtering)، منجر به تعلیق یا حذف سرویس خواهد شد.
  • محتوای مجرمانه: درصورتی‌که کاربر فعالیت‌های مجرمانه یا شبه مجرمانه با حساب کاربری خود داشته باشد، سرویس او ممکن است تعلیق یا فسخ گردد. محتوای کاربر نباید شامل مصادیق مجرمانه اعم از پورنوگرافی، دارک وب، ناقض حقوق کپی‌رایت، پول‌شویی، سرقت اینترنتی و دیگر جرایم رایانه‌ای باشد. این موارد منجر به تعلیق یا حذف سرویس خواهند شد.
  • عدم پرداخت صورت‌حساب: در صورت عدم پرداخت به‌موقع صورت‌حساب یا وجود صورت‌حساب معوقه، سرویس کاربر تعلیق می‌شود.
  • اختلال در عملکرد: درصورتی‌که کاربر فعالیت‌هایی انجام دهد که با عملکرد پایدار سرویس مغایرت داشته باشد یا موجب اختلال در عملکرد خدمات دیگران شود، سرویس کاربر ممکن است تعلیق گردد.
  • ترافیک غیرعادی: درصورتی‌که ترافیک غیرعادی از سرویس کاربر مشاهده شود که بر عملکرد سیستم تأثیر بگذارد، سرویس ممکن است تعلیق گردد.
  • به‌روزرسانی‌های امنیتی: درصورتی‌که به‌روزرسانی‌های امنیتی بر روی سرویس کاربر به‌درستی نصب نشده باشد و این موضوع به‌عنوان خطر امنیتی در نظر گرفته شود، حساب کاربر تا زمان رفع مشکل تعلیق خواهد شد.
  • فعالیت‌های ضد منافع ملی: فعالیت‌های کاربر باید با منافع ملی، بین‌المللی یا عمومی سازگار باشد و در غیر این صورت، سرویس کاربر ممکن است تعلیق یا فسخ شود.
  • لطمه به اعتبار دیگران: درصورتی‌که فعالیت‌های کاربر موجب لطمه به اعتبار اشخاص ثالث یا ایجاد ضرر برای آن‌ها شود، سرویس او ممکن است تعلیق گردد.
  • هک و آلوده شدن: درصورتی‌که سرور توزیع محتوای ابری کاربر هک شده باشد یا شک‌هایی درباره آلوده شدن آن وجود داشته باشد، حساب کاربر ممکن است تعلیق گردد.
  • دلایل قانونی: درصورتی‌که دلایل قانونی برای قطع ارائه خدمات وجود داشته باشد، ابر آسیاتک می‌تواند خدمات را قطع کند.
  • دستور مراجع قانونی: درصورتی‌که مراجع قانونی یا سازمان‌های امنیتی با صدور دستور قانونی خواستار توقف ارائه خدمات شوند، ابر آسیاتک موظف به اجرای آن خواهد بود.
  • نقض شرایط استفاده: درصورتی‌که کاربر شرایط استفاده از سرویس را نقض کند، حساب کاربری او ممکن است تعلیق یا فسخ گردد.

اطلاع‌رسانی و هزینه‌ها:

  • درصورتی‌که حساب کاربری تعلیق شود، ابر آسیاتک دلایل و مدت‌زمان تعلیق را به کاربر اطلاع‌رسانی خواهد کرد و در صورت رفع مشکل، حساب کاربر آزاد خواهد شد.
  • درصورتی‌که مشکلات موجود برطرف نشود، مراتب فسخ قرارداد استفاده از خدمات به کاربر اطلاع‌رسانی خواهد شد. (شرایط پرداخت‌های معوقه نیز شامل می‌شود.)
  • هزینه‌های احتمالی در بازه زمانی تعلیق حساب کاربری، در صورت‌حساب نهایی کاربر محسوب شده و کاربر موظف به پرداخت آن است.
  • خریدار موظف است در صورت اتمام اعتبار کیف پول ابری، نسبت به شارژ کیف پول اقدام نماید. بدیهی است مسئولیت هرگونه اختلال و غیرفعال شدن سرویس‌ها در صورت دیرکرد در شارژ کیف پول، بر عهده خریدار  می باشد. همچنین آسیاتک مسئولیتی در قبال حفظ سرویس، نگهداری و ارائه اطلاعات و داده‌های کاربر پس از اتمام اعتبار کیف پول ابری نخواهد داشت و بدین‌وسیله خریدار حق طرح هرگونه ادعا یا اعتراضی در خصوص مندرجات این بند در آینده را از خود سلب و ساقط نمود.
  • آسیاتک حق دریافت هزینه جهت تاخیر خریدار در تمدید سرویس‌ها و دریافت هزینه فنی جهت رفع مسدودی یک سرویس را خواهد داشت.
  • در صورت واگذاری کل یا بخشی از سرویس از سوی خریدار به شخص ثالث، تمامی مسئولیت و تعهدات سرویس به عهده خریدار بوده و در صورت بروز مشکل عواقب آن به عهده خریدار اصلی خواهد بود.
  • چنانچه به دلایلی خارج از حیطه اختیار و اراده آسیاتک، به علت وقوع اتفاقی که در عرف حقوقی به آن فورس ماژور می‌گویند، انجام تمام یا قسمتی از تعهدات و وظایف آسیاتک امکان‌پذیر نباشد، مادام که موانع ذکرشده برطرف نشده باشند، عدم انجام تعهدات مذبور از سمت آسیاتک تخلف محسوب نمی‌گردد.
  • با توجه به تابعیت آسیاتک از قوانین جمهوری اسلامی ایران و قوانین بین‌المللی، آسیاتک این حق را بر خود محفوظ می‌داند که در صورت تغییر در این قوانین، تغییراتی در قوانین خود ایجاد نماید. در نهایت نسخه به‌روز و قابل استناد قوانین آسیاتک همیشه در صفحه شرایط و قوانین استفاده در دسترس خواهد بود و برای کلیه خریداران لازم‌الاجرا می‌باشد.
  • در صورت بروز اختلاف، جهت رفع اختلاف، خریدار موظف است ابتدا از آدرس ایمیلی که در پنل کاربری خود ثبت نموده با واحد مربوطه مکاتبه نماید و در صورت عدم حصول نتیجه پس از ۱۵ روز کاری، خریدار می‌تواند به شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مراجعه نموده تا موضوع را موردبررسی و رسیدگی قرار دهد. ضمناً کاربر نظر این شورا را به‌عنوان حکم مرضی‌الطرفین پذیرفته و حق شکایت و یا درخواست حکم به سایر مراجع را نخواهد داشت.
  • آسیاتک مسئولیتی نسبت به عدم تطابق سرویس خریداری‌شده با نیاز خریدار ندارد.
  • آسیاتک مسئولیتی در قبال عدم استفاده کاربر از سرویس خریداری‌شده و تحویل داده‌شده ندارد.
  • تعرفه پکیج‌ها و تغییرات آن‌ها از طریق وب‌سایت https://www.cdn.ir/pricelist اعلام‌شده و خریداران فعلی جهت خرید بسته و خدمات موظف به تبعیت و پذیرش آن‌ها می‌باشند. تعرفه خدمات ابری می‌توانند هر زمانی بر اساس تصمیم آسیاتک تغییر یابد.
  • خریدار متعهد می‌گردد که از خدمات ابری آسیاتک برای انتشار، توزیع و تکثیر، فروش و پخش غیرقانونی نرم‌افزار، موسیقی، نوشته، فیلم، سریال، گزارش و هرگونه فایل متعلق به شخص یا شرکت ایرانی و خارجی، بدون اجازه آن‌ها استفاده ننماید و تمامی قوانین کپی‌رایت (حق نشر) بین‌المللی اشاره‌شده در قوانین سازمان تجارت جهانی را رعایت نماید. در صورت اعتراض شخص یا شرکت دارای حقوق و نداشتن مدارک کافی توسط خریدار، آسیاتک این اجازه را دارد که بنا به درخواست فرد یا شرکت دارای حقوق، اقدام به حذف محتویات مورددعوی و یا قطع دسترسی خدمات نماید که با توجه به اهمیت مسئله می‌تواند منجر به پایان خدمت‌‌دهی بدون بازپرداخت مدت باقی‌مانده گردد.
  • در صورت بروز هرگونه خسارت به آسیاتک و یا اشخاص حقیقی و حقوقی ثالث دیگر که ناشی از اعمال خریدار و یا عدم رعایت مفاد این توافق‌نامه توسط خریدار باشد، خریدار متعهد و موظف به جبران خسارت وارده و پاسخگویی به مراجع قضایی خواهد بود.
  • با توجه به‌ضرورت کنترل کیفیت تجهیزات فیزیکی در مراکز داده آسیاتک، آسیاتک می‌‌تواند هر زمانی که صلاح بداند، جهت انجام امور کنترل کیفیت زیرساخت اقدام به عملیات تعمیر، نگهداری و تغییر نماید. خریدار نیز موظف به انجام همکاری‌های لازم طول مدت این عملیات می‌‌باشد.
  • خریدار موظف است در مواقع لزوم برای سرویس‌دهی بهتر، دسترسی‌های موردنیاز را برای تغییر در تجهیزات و تنظیمات آن‌ها در اختیار آسیاتک قرار دهد و همچنین همکاری‌های لازم را با آسیاتک داشته باشد.
  • درصورتی‌که خریدار به هر علتی بیشتر از منابع تخصیص‌داده‌شده استفاده نماید و به هر صورت میزان مصرف منصفانه را رعایت ننماید، آسیاتک حق دارد سرویس را بدون اخطار قبلی تا تعیین وضعیت قطع نماید و مراتب را به اطلاع کاربر برساند. همچنین کاربر موظف است هزینه ما به ‌تفاوت را برای بازه‌ای که سقف منابع را رعایت نکرده است، پرداخت نماید.
  • پیشنهادات ویژه مناسبتی، تبلیغاتی و در کل تمامی وجوهی که به‌صورت هدیه یا تخفیف به کاربران ارائه می‌گردد، صرفاً برای همان کاربر قابل‌استفاده است و امکان انتقال به کاربران دیگر یا عودت وجه به‌صورت نقدی را ندارند. این اعتبار صرفاً به جهت استفاده از خدمات ابری آسیاتک، قابل بهره‌برداری می باشد.

شرایط و ضوابط استفاده از سرویس دامنه ابر آسیاتک:

کاربر گرامی، برای خلق تجربه‌ای رضایت‌بخش و ماندگار لطفا شرایط و قوانین استفاده از خدمات ابر آسیاتک را به‌دقت مطالعه کنید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود. شرایط و قوانین پیش‌رو برای استفاده از خدمات ابر آسیاتک منعقد شده‌اند و این مجموعه حق هرگونه تغییر خط مشی و سیاست‌های از پیش‌تعیین‌شده و نیز مفاد آتی را در چارچوب قوانین و مقررات جاریه برای خود محفوظ می‌داند. در صورت هرگونه ابهام و یا وجود مواردی که منجر به تخطی از قوانین خواهد شد، لطفا درخواست خود را با ابر آسیاتک در میان بگذارید.

۱. تعاریف
● رابط‌ها:
اشخاص یا سازمان‌هایی که از سوی متقاضی ثبت دامنه به‌منظور انجام موارد زیر منصوب می‌شوند:
رابط اداری: شخص یا سازمانی که مسئولیت مدیریت ارتباطات و مکاتبات مربوط به دامنه را دارد، از جمله اطلاعیه‌های تمدید و تغییر مالکیت دامنه.
رابط فنی: شخص یا سازمانی که مسئولیت نگهداری فنی نام دامنه را برعهده دارد و تمامی مسایل‌ فنی ‌و دستورالعمل‌ها برای او ارسال می‌شود.
رابط مالی: شخص یا سازمانی که مسئولیت بررسی صورتحساب‌ها و انجام پرداخت‌ها و به‌طور‌کلی رتق و فتق کلیه امور مالی فیمابین را بر عهده دارد.

● نام دامنه:
نامی که از سوی ابر آسیاتک به متقاضی ثبت واگذار می‌شود.

● صاحب امتیاز ‌ثبت:
شخص (حقیقی/ حقوقی) که امتیاز دامنه به نام او به ‌ثبت‌ رسیده است.

● ثبت
ثبت دامنه به فرآیندی گفته می‌شود که طی آن شما یک نام دامنه منحصر به فرد را برای یک بازه زمانی مشخص خریداری می‌کنید تا آن نام به شما یا کسب‌وکارتان اختصاص یابد و قابل استفاده در اینترنت باشد. دامنه در واقع یک آدرس اینترنتی است که کاربران با وارد کردن آن در مرورگر، به وب‌سایت یا خدمات آنلاین شما دسترسی پیدا می‌کنند. تمامی این اطلاعات که توسط متقاضی‌ ثبت ارائه می‌شود، در پایگاه داده‌های ابر آسیاتک نگهداری می‌شود. تمامی درخواست‌های ثبت، پس از تایید nic.ir نهایی می‌شوند.

●هزینه ثبت
مبلغی که به‌عنوان هزینه ثبت درج ‌شده است و باید براساس فرم درخواست ثبت دامنه پرداخت شود.

● مرجع ثبت
پایگاه داده مربوط به zone یک یا چند دامنه اینترنتی، مشتمل بر نام‌های دامنه ثبت‌شده، نشانی ‌پروتکل‌های اینترنتی و اطلاعات مربوط به آن‌ها.

۲. مقررات ثبت دامنه‌
الف. نوع دامنه
همه دامنه‌ها با پسوند “ir.” ثبت می‌شوند.

ب. شرایط متقاضی
کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که اعطای امتیاز دامنه ir. به آن‌ها مغایر قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران نباشد.

پ. شناسه ثبت
متقاضی ثبت باید با مراجعه به سایت nic.ir و پر کردن فرم درخواست شناسه، یک شناسه ثبت (nic handle) دریافت کند. چنانچه هر یک از رابط‌های اداری، فنی یا مالی با متقاضی ثبت و صاحب‌امتیاز دامنه متفاوت باشند، برای آن‌‌ها نیز باید یک شناسه ثبت دریافت کرد. این شناسه‌ها در مرحله ثبت دامنه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ت. روش ثبت دامنه
متقاضی باید فرم مخصوص درخواست ثبت‌ نام دامنه را پر کند. ارائه فرم پر شده به‌منزله پذیرش کلیه شرایط ثبت دامنه ir. خواهد بود. متقاضی باید در این فرم اطلاعاتی مانند نشانی قانونی صاحب امتیاز دامنه، تلفن، مشخصات کارگزار دامنه و شناسه‌های ثبت ذیربط را ارائه کند.

ث. محدودیت‌های شکلی
نام دامنه باید صرفاً از حروف لاتین، ارقام لاتین، خط‌تیره – و منها (-)، تشکیل شود. خط‌تیره و منها نمی‌تواند در ابتدا یا انتهای نام دامنه قرار بگیرد. طول دامنه باید حداقل سه کاراکتر و حداکثر ۶۳ کاراکتر باشد.

ج. دامنه‌های انحصاری
ثبت برخی اسامی نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها و… دولتی یا عمومی یا حاکمیتی منحصراً در اختیار واحدهای ذیربط است. نام کشور (به هر صورت)، نام استان‌ها، فرمانداری، شهرستان‌ها و شهرها از این جمله‌اند.
ثبت اسامی آثار طبیعی، آثار تاریخی، فرهنگی و ملی، اسامی مذهبی و اسامی مشاهیر در اختیار واحدهای ذیربط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است مگر آن که وزارتخانه مجوز کتبی برای دیگران صادر کند.

چ. دامنه‌های ممنوع
ثبت کلمه‌های خلاف عفت عمومی یا کلمه‌های مخالف با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران ممنوع است. همچنین ثبت تعدادی از واژه‌های عمومی مربوط به اینترنت مجاز نیست.

۳. سیاستِ کیست (WHOIS)
به منظور رعایت حریم خصوصی متقاضیان ثبت نام دامنه، مشخصات آن‌ها در صفحه کیست (WHOIS) نمایش داده نخواهد شد و فقط نام کارگزار دامنه در آن قابل مشاهده است.
اطلاعات متقاضیان ثبت نام دامنه، طبق استعلام مراجع ذی‌صلاح یا درخواست اشخاص با بررسی ضرورت موضوع در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت.
چنانچه تغییری در سیاست WHOIS رخ دهد و مقرر شود مشخصاتی بیشتر از آنچه در بالا ذکر شد در معرض عموم قرار داده شده که مورد قبول متقاضی ثبت دامنه نیست، او حق دارد نسبت به لغو امتیاز دامنه خود اقدام کند و به نسبت زمان استفاده نشده از دوره امتیاز دامنه، هزینه ثبت بازگشت داده خواهد شد.

۴. حق امتناع از ثبت نام دامنه
– ابر آسیاتک این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که صرفاً براساس صلاح‌دید خود از اقدام به ثبت نام دامنه امتناع ورزد.
– متقاضی ثبت اقرار دارد صرف تسلیم درخواست ثبت نام دامنه به هیچ‌وجه موجب ایجاد تعهدی برای ابر آسیاتک نخواهد بود.
– متقاضی ثبت اذعان دارد که ابر آسیاتک هیچگونه مسئولیتی در قبال ضرر و زیان احتمالی ناشی از رد درخواست متقاضی ثبت برای ثبت نام دامنه بر عهده نخواهد داشت.
– در صورتی‌که درخواست ثبت نام دامنه قبول نشود، ابر آسیاتک متعهد خواهد بود که مراتب را در سریع‌ترین زمان ممکن به متقاضی یا نماینده او اعلام کند و هر مبلغی را که دریافت شده مسترد کند.

۵. هزینه‌ها و پرداخت‌
– متقاضی ثبت‌ متعهد است در ازای ثبت نام دامنه، هزینه ثبت و در صورت تمدید، هزینه تمدید ثبت را بپردازد. بدیهی است تا زمانی که هزینه خدمات ارائه‌‌شده به‌طور کامل پرداخت نشده‌ باشد، ابر آسیاتک هیچگونه تعهدی برای فعال‌کردن نام دامنه یا تمدید ثبت آن نخواهد داشت.
– هیچ یک از پرداخت‌های مرتبط با ثبت نام دامنه یا تمدید ثبت آن به متقاضی برگشت داده نمی‌شود مگر آنکه در این توافقنامه به نحو دیگری قید شده باشد.
– در صورتی‌‌که رابط مالی به هر دلیلی از دلائل تعهدات مالی سر رسید شده را ایفا نکند، ابر آسیاتک حق خواهد داشت که نسبت به وصول هزینه مربوط از متقاضی ثبت اقدام کند.
– هزینه ثبت و تمدید ثبت فقط با شارژ کیف پول متقاضی ثبت و به میزانی که در بازه‌های زمانی مختلف از سوی ابر آسیاتک اعلام می‌شود، پرداخت خواهد شد.

۶. تخلف از توافقنامه
در صورت هرگونه نقض مندرجات توافقنامه حاضر از سوی متقاضی ثبت، ابر آسیاتک اخطاری کتبی مبنی بر موارد نقض توافقنامه مذکور برای متقاضی ثبت ارسال می¬نماید. چنانچه ظرف مدت سی‌روز تقویمی از تاریخ ارسال اخطار، متقاضی ثبت مدارک و دلایل موجهی مبنی بر عدم‌ نقض تعهدات مذکور را به ابر آسیاتک ارائه ندهد، در این ‌صورت ابر آسیاتک اختیار دارد از نام ‌دامنه ثبت‌‌شده متقاضی سلب مالکیت کند و او را از فهرست نام ‌دامنه حذف کند. عدم اقدام آسیاتک نسبت به نقض مندرجات توافقنامه موجد هیچگونه حق مکتسبه‌ای برای متقاضی ثبت نبوده و آسیاتک در هر زمانی می‌تواند از اختیار مندرج در این ماده استفاده کند.

۷. فسخ، انتقال و تغییرات در توافقنامه
ابر آسیاتک اختیار دارد طبق شرایط زیر نسبت به لغو یا انتقال اقدام نموده و یا هر نوع تغییراتی را نسبت به ثبت دامنه به عمل‌ آورد:
الف. در صورت دریافت دستورالعمل کتبی یا الکترونیک از متقاضی ثبت یا نماینده مجاز او مبنی بر اقدام در این خصوص (در زمینه مقررات و روش جاری، به مقررات ثبت دامنه مراجعه کنید).
ب. در صورت دریافت دستور از مقام ذیصلاح قضایی یا صدور حکم قطعی از مرجع داوری صالح
ج. چنانچه مرکز وایپو، یک موسسه جهانی در خصوص حل اختلافات دامنه‌ها (domain) می‌باشد و فعالیت خود را تحت نظارت WIPO-designed UDRP انجام می‌دهد، بر اساس قوانین حل اختلاف دامنه، علیه متقاضی ثبت دامنه اتخاذ تصمیم کند تصمیم مذکور لازم‌الاجراء خواهد بود.
۸. محدودیت در مسئولیت
متقاضی ‌ثبت اقرار دارد ابر آسیاتک در هیچ‌گونه مسئولیتی از جهت خسارت‌های وارد‌شده در موارد زیر بر عهده نخواهد داشت:
الف. خسارت مربوط به پردازش درخواست ثبت‌‌ نام ‌دامنه در ابر آسیاتک
ب. خسارت مربوط به پردازش تغییرات مجاز در ثبت مشخصات نام ‌دامنه در طی دوره ثبت
ج. خسارت ناشی از رد درخواست ثبت از سوی آسیاتک (به غیر از استرداد هزینه‌ای که توسط متقاضی ‌ثبت به ابر آسیاتک پرداخت ‌شده‌ است).
د. خسارت ناشی‌ از تخلف نماینده متقاضی ثبت در پرداخت هر یک از هزینه‌های ثبتی یا تمدید ثبت
متقاضی ثبت اقرار دارد که ابر آسیاتک در هیچ شرایطی مسئول خسارت‌های ناشی از عدم‌النفع، تعطیلی کسب‌وکار یا عدم دستیابی به درآمدهای پیش‌بینی‌شده، به هر دلیلی از دلائل نخواهد بود.
متقاضی ثبت اذعان دارد ابر آسیاتک در صورت نقض تعهدات و یا مشکلاتی مانند: اشتباهات یا نواقص در اطلاعات ثبت‌شده توسط متقاضی ثبت، استفاده غیرقانونی از دامنه، سوءاستفاده یا نقض حقوق مالکیت فکری، انقضای دامنه به دلیل عدم تمدید به موقع، حذف دامنه در صورت دستور قضایی یا اداری و.. مسئولیتی در قبال از دست‌دادن امتیاز ثبت و عدم ‌استفاده از نام دامنه یا تحمل هرگونه زیان غیرمستقیم، از هر قبیل ‌که باشد (از جمله سود از دست رفته) اعم‌ از قراردادی یا قهری (از جمله سهل‌انگاری) یا هر نوع زیان‌ دیگری به هر نحو بر عهده نخواهد داشت.
متقاضی ‌ثبت اقرار نمود چنانچه ابر آسیاتک در قبال متقاضی ثبت با دستور قضایی مسئولیتی عهده‌دار شود، جبران خسارت از حداکثر هزینه ثبت‌ دامنه یا هزینه تمدید آن که برای دوره جاری از سوی متقاضی ثبت به ابر آسیاتک پرداخت‌ شده است، افزون نخواهد بود.
متقاضی ‌ثبت موافقت دارد که احتمال بروز خطا در ارائه خدمات فنی وجود دارد و ابر آسیاتک نیز از این وضعیت مستثنی نیست.

۹. جبران خسارت
متقاضی ثبت اذعان می‌دارد که ابر آسیاتک شامل مدیران، مسئولان، کارمندان و نمایندگان و… از هر ادعایی که ناشی از/ در ارتباط با (۱) ثبت و استفاده از نام دامنه ‌(۲) تصمیم یا دستور یک مرجع حل اختلاف (مانند مرکز وایپو یا دادگاه و نهاد قضایی) مبنی بر لغو دامنه یا انتقال دامنه باشد، در قبال متقاضی ثبت دامنه مسئولیتی نخواهد داشت و نمی‌توان از وی به‌دلیل انجام دستورات شکایت کرد. این‌ قبیل شکایات می‌تواند شامل نقض حقوق ‌مالکیت معنوی، علائم تجاری، نقض حقوق‌ ناشی از نام ‌تجاری، تضعیف علائم تجاری مشهور، اعمال ضد رقابتی و یا لطمه به حسن ‌شهرت ‌تجاری باشد. این مصونیت حتی بعد از انقضاء مدت توافقنامه نیز به قوت خود باقی است.

۱۰. حقوق مالکیت معنوی
ابر آسیاتک هیچگونه مسئولیتی در قبال ثبت و استفاده از نام ‌دامنه یا اطلاعاتی که به‌طور کلی در مرجع ثبتی نگهداری می‌شود و به‌خصوص مسئولیتی در قبال تعارض ثبت و استفاده از نام ‌دامنه با هر نوع علامت ‌تجاری، اعم ‌از اینکه ‌علامت ثبت‌شده یا نشده باشد و یا در قبال تعارض با هر نوع حقوق دیگری در زمینه مالکیتهای فکری بر عهده نخواهد داشت.

۱۱. تغییر یا باز پس دادن نام ‌ِدامنه
متقاضی ثبت (مستقیماً یا از طریق نماینده خود) می‌تواند براساس روش‌ها و دستورالعمل‌های مقرر در ابر آسیاتک اقدام به تغییر یا استرداد امتیاز ثبت‌ نام ‌دامنه کند (در زمینه مقررات و روش‌های مربوط، به مقررات ثبت دامنه مراجعه کنید).

۱۲. خاتمه توافقنامه
انقضای مدت توافقنامه و عدم تمدید آن موجب خاتمه و انحلال توافقنامه می‌شود.
متقاضی ثبت می‌تواند قبل از انقضاء توافقنامه نیز از ابر آسیاتک درخواست کند که با حذف نام دامنه از فهرست مرجع ثبتی و براساس روش‌های مقرر ابر آسیاتک در این موارد، اقدام به فسخ توافقنامه کند.
درصورتی‌که در جریان ثبت امتیاز نام ‌دامنه یا تغییرات بعدی آن، تقلب صورت گرفته باشد و یا اطلاعات غیر صحیح یا گمراه‌کننده ارائه شده‌ باشد، ابر آسیاتک می‌تواند قبل از انقضاء توافقنامه نیز صرفاً بنا بر صلاح‌دید خود نسبت به فسخ توافقنامه اقدام کند.
تغییر، واگذاری، لغو یا انتقال نام دامنه باعث از بین رفتن حقوقی که طبق توافق‌نامه ثبت ایجاد شده نمی‌گردد.

۱۳. تمدید یا انتقال ثبت
ابر آسیاتک می‌تواند در زمان تمدید ثبت یا انتقال ثبت ‌ِنامِ‌ دامنه، مفاد و شرایط توافقنامه را با حکم قانونی مراجع ذی‌صلاح مورد تغییر قرار دهد. تمامی انتقال‌ها و تمدیدهای ثبت بر اساس مقررات توافقنامه که در زمان انتقال یا تمدید ثبت اجرائی است، در صورت انتقال، مطابق با توافق انجام‌شده با انتقال‌دهنده انجام خواهد شد.
به محض پایان یافتن زمان توافقنامه ثبت، دامنه مورد نظر وضعیت معلق می‌گردد مگر آنکه پیش از آن کارهای لازم برای تمدید یا فسخ توافقنامه صورت پذیرفته باشد. پس از اتمام زمان توافقنامه، به صاحب قبلی امتیاز یک مهلت ارفاقی یک‌ماهه داده می‌شود تا در این مدت بتواند نسبت به تمدید یا لغو امتیاز ثبت اقدام کند.

● سیاست و رویه تمدید دامنه
یادآوری‌های تمدید دامنه ۶۰، ۳۰، ۱۵ و ۷ روز قبل از تاریخ انقضای دامنه به رابط‌های اداری و مالی ارسال می‌شود. پس از دریافت اطلاعیه تمدید، ادمین می‌تواند با تعیین دوره موردنظر برای تمدید و شارژ کیف پول، درخواست تمدید را بدهد. اگر پرداخت تمدید تا تاریخ انقضا انجام نشود، دامنه غیرفعال خواهد شد. متقاضی ثبت دامنه می‌تواند با شارژ کیف پول خود از طریق پنل، دامنه را طی یک دوره ۳۰ روزه بازیابی کند. در صورت عدم شارژ کیف پول طی دوره ۳۰ روزه، دامنه قفل خواهد شد. متقاضی ثبت دامنه می‌تواند طی دوره ۳۰ روزه بعدی، علاوه بر هزینه تمدید، با پرداخت جریمه‌ای معادل هزینه تمدید یک‌ساله، دامنه را باز کند. اگر متقاضی ثبت دامنه، طی ۳۰ روز نتواند دامنه را باز کند، دامنه به حالت تعلیق در می‌آید و کلیه حقوق مالکانه متقاضی از بین خواهد رفت.

۱۴. توافق نسبت به تمامیت توافقنامه
متقاضی ثبت اذعان دارد که این توافقنامه، بیانگر توافق کامل و انحصاری بین او و ابر آسیاتک در زمینه ثبت دامنه می‌باشد. قبول توافقنامه حاضر به منزله لغو کلیه توافقات و تفاهماتی است که ممکن است پیش از این صورت گرفته باشد. به جز مواردی که در این توافقنامه به شکل دیگری تعیین شده باشد، هیچ تغییری در آن بدون توافق کتبی و امضای متقاضی ثبت یا نمایندگان مجاز و ابر آسیاتک، معتبر نخواهد بود.